2025 m. gegužės 16 d. Pravieniškių lopšelio-darželio ugdytiniai dalyvavo kūrybinėse veiklose, kurių metu buvo ugdomas vizualinis mąstymas ir meninė saviraiška. „Boružiukų“ grupėje vyko kūrybinės dirbtuvėlės, kurių metu buvo skaitoma pasaka „Drakonas ir drugelis“. Vaikai ne tik klausėsi pasakos, bet ir analizavo iliustracijas, o vėliau kūrė bendrą piešinį „Mano pasaka be žodžių“. Šios dirbtuvėlės skatino vaikus interpretuoti girdėtą istoriją vaizdais, pasitelkiant įvairias dailės technikas – piešimą kreidelėmis, akvarele, gamtinėmis medžiagomis. Tokiu būdu buvo lavinamas vizualinis mąstymas, kūrybiškumas, mokomasi per meną išreikšti emocijas ir mintis, stiprinamas bendradarbiavimas. „Spinduliukų“ grupės ugdytiniai dalyvavo dirbtuvėlėse „Spalvų šalis“, kur spalvos virto ne tik kūrybos priemone, bet ir emocijų kalba. Vaikai tyrinėjo, kokias emocijas sukelia skirtingos spalvos, kaip jos gali keisti nuotaiką ar atspindėti mūsų jausmus. Per spalvų žaidimus ir dailės veiklas mažieji ugdė estetinį suvokimą, pojūčių patyrimą, o svarbiausia – džiaugėsi kūrybos procesu. „Drugelių“ grupė iškeliavo į vaizduotės kupiną kelionę – veikloje „Kas gyvena debesyse?“ vaikai stebėjo debesų formas, kūrė pasakojimus apie jų paslėptą gyvenimą. Vieniems debesys virto pūkuotais meškiukais, kitiems – plaukiančiomis salomis ar net miegančiais drakonais. Ši veikla skatino vaizduotę, kalbinę raišką ir padėjo vaikams kurti savitus pasakojimus bei plėtoti savo fantazijos pasaulį. „Bitučių“ grupėje vyko kūrybinės dirbtuvėlės „Veidukų pasaulis: Ką jaučia piešinys?“, kurios kvietė mažuosius tyrinėti emocijų pasaulį per kūrybą ir vaizdinę išraišką. Vaikai kūrė įvairius veidukus – linksmus, liūdnus, susimąsčiusius ar nustebusius – naudodami spalvas, formas ir veido mimikos elementus. Piešiniuose atsispindėjo ne tik vaiko fantazija, bet ir tai, kaip jis jaučiasi, ką išgyvena ar nori pasakyti be žodžių. Visų grupių ugdytiniai džiaugsmingai pristatė savo kūrybinius darbus. Kartu pasidžiaugė ir visa bendruomenė, o mažuosius aplankė ypatinga viešnia – rausvoji meškutė, kuri savo apsilankymu sukūrė dar daugiau šypsenų ir džiugių emocijų. Džiaugiamės matydami, kaip vaikai auga ne tik fiziškai, bet ir dvasiškai – kurdami, jausdami, pažindami save ir pasaulį per meną.
Vaikų vizualinio mąstymo ugdymas per kūrybines veiklas
