Smalsus, bendraujantis, aktyvus, kuriantis, sveikas ugdytinis savo patirtį kaupia per įvairias veiklos formas. Viena iš tokių jo patyriminės veiklos formų – veikla lauke. Tai puiki galimybė vaikui netradicinėje aplinkoje pažinti, tyrinėti, kurti ir, remiantis savo potyriais bei santykiais su juos supančiu pasauliu, kaupti patirtį. Kuo daugiau patirties, tuo geresni įgūdžiai. Žmogaus atmintis fiksuoja tas patirtis, kurios sukelia emocijas. Patyriminiame ugdyme skatinamas vaikų kūrybingumas, nuomonės išsakymas, argumentavimas, motyvacijos išlaikymas. Tai mokymasis veikloje. Vaikai įsisavina žinias per realią gyvenimišką patirtį. Praktinis patyrimas yra vienas geriausių mokymosi būdų. Vaikai geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties ir savo atradimų.